maanantai 19. joulukuuta 2016

279# Luukku 19

Häpeänkö harrastustani?

Tämä on varmasti varsinkin keppihevosia harrastaville yksi iso kysymys. Häpeänkö omaa harrasustani ja piilottelenko tosissaan asiaa josta minä itse niin suuresti nautin?

Minua ei ole ikinä koskaan ikinä kiusattu keppihevosten takia enkä ole joutunut minkään sortin sanaharkkaan asiasta. Olen siis päässyt helpolla, mutta yleisesti ottaen kun minulta kysytään mitä minä harrastan vastaukseni on yksinkertainen. ''Harrastan ratsastusta'' ja siihen se jääkin. En mainitse ensimmäisenä uudelle ihmiselle harrastustani, mutta ajan myötä tutumalle kaverille, joka on jo tutustunut minuun ja toisinpäin kerron kyllä ''salaisesta'' harratuksestani. Pelkäänkö siis sitä, että ihminen tuomitsee minut kuulemansa perusteella jos emme tunnekkaan niin hyvin.

Entä jos lähden keppihevosen kanssa ihmisten ilmoille? Pitkälle maastoon, kaupunkiin, Yyteriin tai minne muualle tahansa. Pelkäänkö ihmisten katseita ja välttelenkö niitä? Peitänkö keppihevoseni vaikkapa takin alle ja kävelen katse maassa ohi? On totta, että on ihmisiä jotka eivät minun puolestani tarvitse tietää tästä upeasta harrastuksestani sanaharkan pelossa, mutta en häpeä tätä harrastusta. Jos joku kysyy minulta suoraan harrastanko keppihevosia vastaukseni on selkeästi kyllä.

Ei. En häpeä harrastustani.

Pelkäätkö sinä muiden mielipiteitä tai ajatuksia harrastuksestasi?