perjantai 2. joulukuuta 2016

262# Luukku 2

Jos keppihevoset olisivat oikeita..

Niin kuka olisi suosikkini? Olen joskus miettinyt tätä kysymystä ihan leikkimielisesti, mutta nyt voimme alkaa miettiä tätä pientä pulmaa yhdessä. Ensin meidän täytyy miettiä minua ratsastajana: haluanko päästä eteenpäin hevosella, joka minulla on vai riittäkö minulle puskaponi? Uskallanko kiivetä hullun sekopään selkään vai haluanko rauhallisen maastomopon? Millä hevosella voin edes mennä kokoni puolesta?

Koko ongelma
Aloitetaan niistä hevosista joilla en oikeasti voisi edes mennä. Tälläisiä hevosia oli vain yksi: Demi. Jos Demi olisi oikea poni se olisi oikea rakkauspakkaus! Yksi ratsastettavuudeltaan suosikkini on jo tippunut ja nyt kiperät kysymykset jatkuvat.

Entäs ne hevoset jotka ovat aivan liian isoja? En sanoisi, että hevonen voisi olla koskaan liian iso, mutta itse tykkään olla lähempänä maata ja nauttia pienestä pudotusmatkasta. Näin laskuista voidaan ottaa Kake, Kalle, Zombi ja Bitte.

Luonnevamma?
En pidä räjähdysherkistä hevosista, jotka eivät tee mitään muuta kuin hypi pystyyn ja riehu joten voimme poistaa heti kaksi muuta hevosta. Biitti ja Steppi. Yllätys yllätys kun nuo ovat sukuakin.

Taso ja tyyppi kysymys
Jäljelle on jäänyt muutama hevonen, että poni. Nyt lähdemme miettimään hevosten tasoja, rakennetyyppejä ja miettimään mikä niistä olisi minulle sopivin.

Tasojen puolesta voimme poistaa erittäin tasokkaat Vekun ja Camun. Täten meille jää Loski ja Fred. Loski voisi olla minulle sopiva vaihtoehto, mutta toisaalta tämän reining-koulutuksesta ei tulisi olemaan mitään hyötyä. Fred taas on luonteeltaan täysi kymppi ja taso antaa varaa jopa kehittyä.

Täten päädyin... Frediin!