sunnuntai 5. kesäkuuta 2016

230# Kisaamassa pitkästä aikaa

Huhhuh mikä stressi olikaan..

Heipparallaa! Olin pitkästä aikaa kisaamassa ja lähdinkin kisaamaan aikalailla extemporee, sillä ihanainen Renhet päätyi kyytimään ja kisaseuraksi muiden kisaajien lisäksi. Kisapaikalla saimme odotella hetken aikaa, muttemme olleet missään nimessä liian aikaisin. Esteluokkina starttasin ristikon (tyyli), 55-65cm (aika) ja 65-75cm (aika) Maastoesteluokista starttasin niin ristokon (aika) kuin 55-65cm (aika) luokan. Kävin myös näyttelyissä pyörähtämässä ja sitten vielä koululuokan. Kisoissa minulla oli mukana Fred ja Demi. Tasapuolisesti starttailin poneilla luokkia molemmin puolin. Kiitos kuvista Renhet!




Ensimmäisenä starttasin Fredin kanssa ristikkoluokan, jossa ei sijoitusta tullut. Meidän ristikkoluokan suoritus oli ehkä hieman säälittävä. Ratsastajalla ei ollut käryäkään mihin piti mennä ja ponia laiskotti. Ei mikään kaunein suoritus.



Tämän jälkeen oli 55-65cm aikaluokan aika, jossa ratsunani toimi Demi. Demillä en kauheasti kerennyt verkkaamaan, mutta kiidimme radan läpi äänitehosteiden saattamana ja päädyimme kuin päädyimmekin nappaamaan itsellemme 1. sijan! Hyvä Demi!

Seuraavassa luokassa, jossa minulla oli edelleen Demi (65-75cm aika) päätin tehdä hieman turhan uhkarohkean oikomisen, jonka takia este tuli aika puskista ainakin minulle ja tulimme ihan liian lähelle sitä, jolloin puomi kolahti alas. Ei siis sijoitusta, mutta olin silti aika ylpeä Demistä ja itsestäni, sillä ei hermopaine kasvanut liian suureksi.

Esteluokkien jälkeen päädyimmekin pyörähtämään kouluratsastuksen ohella ja sieltä minulle ja Demille napsahti 2. sija! Demi ei ole kouluponi, joten siihen nähden meillä meni sekin tosi hyvin. Rataa oli kiva toteuttaa, vaikka minun ratani olikon kovin lyhyt.

Maastoesteillä ei mennyt kovinkaan hyvin. Ensimmäinen maastoesteluokka (ristikko) sujui suhteellisen hyvin, muttei todellakaan voittoajalla. Toisessa sitten luovuin yrittämisestä radan puolessa välissä, kun kurveissa olin hieman sekoillut ja yksi este me kirjaimellisesti jyrättiin yli Demin kanssa.



Sitten olikin näyttelyiden aika, josta minä ja Fred saimmekin 3. sijan - eli siis sekin sujui oikein hyvin! Viimeisenä menimme sitten vielä spesiaalimman esteluokan, sillä oli jäänyt 1. sijan ja 2. sijan palkinnot jäljelle. Esteiden korkeus taisi olla 55-65cm. Minä ja Fred sijoitumme 3. sijalle, mutta valitettavasti se ei ihan riittänyt palkinnon saamiseen!




Kisoista jäi hyvät fiilikset ja ehkä tästä sitten alkaa se kisabuumi!