torstai 30. heinäkuuta 2015

169# Kehittyminen ratsastuksessa

Enkä nyt puhu oikeilla hevosilla ratsastuksesta!

Heippa. Tällä kertaa ajattelin tehdä jotain asia postausta ja tällä kertaa aijon puhua kehittymisestä. Kehittymisestä ratsastaessa. Olen nyt noin kolmisen vuotta harrastanut aktiivisesti keppareita ja tyylini on muuttunut hyvin paljon kolmen vuoden aikana. Tässä postauksessa käsittelen tätä asiaa omalta kannaltani ja mietin miten olen edistynyt keppihevosen kanssa ratsastaessani ja miten voin vielä edistyä. Toivon että tämä postaus tuo hiukan vaihtelua minun samoilla linjoilla pysyvien postausten kanssa. Nyt sitten alamme miettimään tätä kehitys asiaa.. Tämä postaus on tehty kahdessa osassa.

Käsien paikka ja asennot
Ennenhän minä ratsastin molemmat kädet kiinni kepissä ja ohjat vaan siellä välissä. Nyt olen viime vuoden aikana alkanut ottamaan toisen käden irti kepistä ja tässä kyseisessä kädessä on ohja. En voisi enää miettiäkkään molempien käsien kiinni pitämisestä kepissä! Ja kyseisellä kädellä, joka ei ole enää kepissä, olen alkanut myötäämään (kuin oikealla hevosella) hypyissä ja jos en yksinkertaisesti voi tehdä sitä voisin vannoa että menisin sekaisin kun seinäkello. Käsieni kanssa ei ole koskaan omasta mielestäni ole ollut sen suurempa ongelmaa, ne eivät ole varmaankaan koskaan heiluneet ja ne ovat kauniisti omilla paikoillaan aina ja siitä jos jostain olen ylpeä.

Molemmat kädet kiinni kepissä, heinäkuu 2013

Toisessa kädessä ohja ja irti kepistä, heinäkuu 2015

Katse
Katse katse.. Minusta tuntuu että se on ollut minulle aina ongelmana. Katse ei ole kouluratsatuksessa koskaan eteen vaan katson aina maahan tai sivulle. Katse ei ole koskaan sinne minne pitäisi ja se on hyvin ärsyttävä asia.. Olen yrittänyt sitä korjata jo kauan aikaa, mutta onnistumatta. Esteillä katse pysyy hyvin edessä, esteeltä toiselle, mutta kouluratsatuksessa suorastaan roikotan päätäni maassa ja vielä mikä kamalinta, melkein aina kieli ulkona. Keskittynytkö?

Laukkapohkeenväistöä (olevinaan), katse maassa, lokakuu 2014

Laukaa kenties, maaliskuu 2015

Laukkaa uskoakseni, maaliskuu 2015
Katse maassa taas..

Ravia, huhtikuu 2015 © Viltsuh
Katse viimein edessä ja oikeaan suuntaan!

En nyt toistaiseksi keksinyt muuta huomautettavaa sennosta, katseesta sun muusta! :D
Nähdään siis ensikerralla, saman asian parissa!